tiistai 20. heinäkuuta 2010

Paljon haaveilua ja hieman treeniä :)


Kohta se on... Enää noin 9 kk niin Pyryn toiset pienokaiset näkevät päivänvalon. :) Tuskaa lievittämään kuva Pyryn edellisestä pentueesta yhden viikon iässä, kuva: Niina Puputti.

On se vaan semmoista, ensin tuntui viimeksikin ettei aika kulu millään ja sitten yhtäkkiä olikin jo juoksut, astuttaminen, synnytys jne. Nyt ne kakarat on jo 1,5v ikäisiä! :D Nyt pääsen ekaa kertaa elämässäni Saksanmaalle. Todella innolla odotan tätä reissua, Usva ja Pyry tulevat molemmat mukaan ettei Usvalle tarvitse etsiä hoitopaikkaa kun sen luotto -ja vakkarihoitaja eli Niina on yllätys yllätys mukana reissussa. :D Monet ei-koiraihmiset eivät oikein tajua mikä ihme saa lähtemään koira-asioissa Saksaan asti. Tässä erään tuttavani kanssa käyty keskustelu:
Minä: "Mä lähden ensvuonna Saksaan!"
Tuttu: "Oi hienoa, ota paljon valokuvia ja käy erilaisissa nähtävyyksissä ja..."
Minä: "Ei kyllä mä meen vaan astuttaan koiraa sinne, en lomalle."
Tuttu: "??"
Minä: "Niin kun se uros on Saksassa millä Pyry astutetaan."
Tuttu:"Mutta pakkohan sun on käydä kattoon nähtävyyksiä ja sitä ja tätä..."
Minä: "Ei kyllä mä taidan paneutua siellä vain ja ainoastaan koiriin, käyn kattomassa treenejä jne. kivaa."
Tuttu: "Kivaa???"
Minä: "Niin että semmonen reisu suunnitteilla.."
Tuttu: "Te koiraihmiset ootte kyllä ihan hulluja!"
Minä: "???"

:D Että semmosta, muutenkin pidetään hulluna joten ei tästä taida enempää ainakaan kunnian kukko laulella. ;) Onneksi parhaimmat ystävät ja tutut ovat ihan yhtä hulluja. :D Jännittää jo nyt hieman tuo kielimuuri, saksaa en osaa ja englannin kanssa ymmärrän kaiken puhutun ja kirjoitan hyvin mutta kun pitäisi ruveta puhumaan, en saa sanaa suustani vaikka periaatteessa osaankin hyvin kieltä. Noh, Niina tulkkaa mulle sitten. ;)

Ainiin, ollaanhan me treenattukin hieman. Jäljellä Usva osaa jo mennä kipoilla maahan, ekalla joudun käskemään mutta sen jälkeen menee loput itse ilman käskyä. Kippoja ollut nyt noin 3 per jälki. Hienosti se etenee, hieman minulla vain on paineita osaanko viedä sitä oikein eteenpäin kun on noinkin lupaava peli käsissä.. Pyry teki hyvän jäljen, pelto oli kuiva ja melko lyhyesssä ruohossa. Kaikki 5 esinettä löytyi ja kulmat ok, ei suurempaa huomauttamista. Se jopa hillitsi itse vauhtiaan vaikealla alustalla! :) Usva hakuilee hienosti, ukot menevät puolipakoina metsään ja Usva rynnii perään täpöillä, tekee itsenäisesti töitä eikä tule hakemaan multa apuja vaan tekee itse duunia niin kauan kunnes ukko löytyy. Tätä lisää meille. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti